sunnuntai 24. lokakuuta 2010

Väärillä raiteilla

... nopeimmat junat eivät pysähdy täällä.
Anna Puu ei taida laulaa hänelle laitettua radiohittiä Salon rautatieasemalla. Siellä nopeimmatkin junat pysähtyvät niin pitkäksi aikaa, että hitaimmatkin matkustajat ehtivät mukaan.
Junan tuloa tai lähtöä odotellessa on aikaa keksiä junailufirmalle uusia myyntilauseita.


x x

VR, varrotaan risukossa.
Odotamme vastaantulevaa junaa. Pahoittelemme viivästystä.
Mitä sitä pahoittelemaan. Enemmän pahoiteltavaa olisi, jos vastaantulijaa ei odotettaisi!


x x

VR, vaihtovaatteet repussa.
Interrail on säilyttänyt suosionsa. Nuoria reilaajia on vähemmän kuin ennen, mutta vähän vanhemmat ovat löytäneet junamatkailun. Kaikilla ei ole kiire.


x x

VR, vaikeuksia radalla.
Nopeat junat joutuvat hidastelemaan veden, lumen, jään, sumun ja muiden luonnonolosuhteiden takia. Joskus myös teknisistä syistä.
Radan varressa seisoo muitakin puita kuin Anna. Tänä syksynä on puhuttu puiden lehdistä, jotka liukastuttavat kiskoja. Radan varren metsätyyppi voidaan uusia pidon parantamiseksi. Havuja perkele!


x x

VR, väärillä raiteilla.
Juna kulkee Salon ja Helsingin välillä väärillä raiteilla. Suorempia suunnitellaan.
Esa-rata on linjattu niin, että Salon rautatieaseman jälkeen se oikaisee Uudellemaalle Muurlan kautta, vaikka homonyymin takia pitäisi syistä pitäisi mennä kohti Kiskoa.
Ensimmäinen tunneli tehdään Uskelan kirkonmäen läpi. Asukkaiden mielestä hanke pitäisi haudata.
Pakina julkaistu Salon Seudun Sanomissa 24.10.2010

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti